Cannondale Trail 3 2018

באדיבות מגזין  We:Ride

כתב: אילן כרמל

לראשונה מזה זמן מה התבקשתי לבחון אופני מרכז טבלה. לא רדיקלים בשום צורה, חפים מגימיקים וצעצועים ונטולי תכשיטי קרבון מבריקים (לא שיש רע בכך). אבל על פניו נראה שיש פה חבילה ממש נאה, מצב השטח בשיאו, ובכלל החיים יפים – אז קדימה. סדרת הטרייל היא בעצם כרטיס הכניסה מבית קנונדייל לאופני שטח "רציניים" במחיר שפוי. אגב, TRAIL ולא TRIAL שהיא דיסיפלינת רכיבה שונה לחלוטין – אנחנו יותר בקטע של הראשונה, קרי רכיבת שבילים, ולא השניה שהיא רכיבת פעלולים לאנשים המתמחים בכח מתפרץ ושיווי משקל ברמות מעצבנות.

בחזרה לאופניים, הטרייל תוכננו מחדש בדגמי 2018 והם מצוידים במיטב העדכונים היפים והנכונים. הסדרה מתחילה מדגם ה 7 בעל האבזור הפשוט יותר ומטפסת במעלה הדרגות עד לרמות בעלות תמחור כפול. אנחנו קיבלנו את דגם ה-Trail-3 אשר לפחות ממבט ראשון נראה פשוט מעולה ומעל ומעבר לרמת התמחור שלו. עוד ראוי לציין שהאופניים מגיעים עם גלגלי 27.5 אינצ' למידות הקטנות עד למידת מדיום, וגלגלי 29 אינצ' החל ממידה מדיום ועד XXL. אנחנו ביקשנו וקיבלנו את דגם הלארג' שהוסב לטיובלס מבעוד מועד והתאים פיקס לרוכב בגובה מטר ושמונים.

 

 

האופניים ואבזורם יתאימו כמובן לרכיבה עירונית רגועה אך בהחלט אמורים להתאים גם לרכיבת שבילים וסינגלים לא אקסטרימית מדיי. כדי לוודא זאת, לקחנו אותם לכמה סיבובים ביערות, בתנאים שבין סינגלים מהודקים לדרכים מבוצבצות היטב וכמה סלעים חלקלקים בין לבין.

 

על השביל

אמנם ממראה עין ובחינה יבשה הכל נראה סבבה, אבל מגרעה ראשונה התגלתה בצורת המשקל הכללי שהפתיע אותנו עם מסה של כ 14 ק"ג. תכלס, עבור אופני זנב קשיח שנראים קלילים, זה לא ממש קליל. מצד שני, מדובר ברמת משקל מקובלת בקטגוריה וברמת המחיר – ובכלל, שיקולי משקל זה לחלשים. בפועל, יצא לנו לרכוב על הטרייל מייד לאחר סופה רצינית (בקנה מידה ישראלי) מה שזימן לנו רכיבות יער בתנאים רטובים, בוציים וחלקלקים וגם רכיבות בדיונות מהודקות. וזה היה ממש כיף…

העברת הכח הרגישה מצויין, בהרבה מהמקרים פשוט נעלנו את הבולם, עלינו למצב עמידה ונקטנו חזק ובמהירות שלא היתה מביישת אופני קרבון מפונפנים. הגלגלים והצמיגים הרגישו מעולה לייעוד של רכיבת שבילים וסינגלים נעימים, וגם בדיונות שמרו יפה על הקווים. עבור רכיבות אספלט נראה שהם אגרסיביים מדי אבל ברכיבה משולבת אנחנו מעדיפים עודף אחיזה על חסרונה.

 

הבולם הקדמי, למרות הצינורות הצרים יחסית, לא בייש את הפירמה ובקלות יכולנו לטעות במבחן עיניים עצומות מבחינת קשיחות מול בולמים יקרים יותר בעליי צינורות 32 מ"מ. מה שכן, משקלו הורגש ברכיבה טכנית (כ 2.3 ק"ג) ולמי שיחפש לשדרג יש כאן הרבה מקום להפחתת משקל. המעצורים היו הפתעה נעימה, למרות היותם חסרי בלינג לחלוטין סיפקו בלימה חזק, אמינה ושקטה גם לאחר התקלויות בחול מים ובוץ.

תנוחת הישיבה על הטרייל הרגישה מעט מתוחה בסגנון עדות ה XC, יחד עם זאת זוית הראש והכידון הרחב תרמו להיגוי מהנה והרגשת ביטחון. העברת ההילוכים היתה כצפוי טובה אם כי לא מעודנת, אבל שוב אציין בסיפוק את יחסי ההילוכים בפלטות הגדולות בקסטה, מה גם ששילוב 30 על 46 באמת מאפשר להתגבר על רוב העליות הפופולריות לרכיבה בארץ.

בסופו של יום (כלומר רכיבות של שעתיים-שלוש) לא היינו איטיים משמעותית מאשר ברכיבות על אופניי ז"ק יקרים יותר, למעשה השלדה היתה אפילו נעימה יותר משלדות קרבון סופר קשיחות שבחנו בעבר. מצד שני, המשקל הכללי אכן תרם לעייפות המצטברת אבל כידוע מה שלא הורג מחשל.

בצד הטכני, מובן שהגלגלים הצרים והבולם הקדמי אינם מיועדים להסתערות יומיומית על סינגלים טכניים ודרופים לפלאט, אבל לרכיבה מהירה ומהנה בשבילים וסינגלי ק"קל הם יתאימו בהחלט.

 

חלקים בולטים

המזלג הוא בולם אויר מבית רוקשוקס, הנושא את השם הנוסטלגיJudy , מותג שפעם היה בחוד החנית של רוקשוקס (היו חלק חיוני באופניים שעזרו לפאולה פאצו לקחת אתהמדליה האולימפית הראשונה באופני הרים) אך נעלם לחלוטין לפני שנים.
ברוח הזמן, הJudy  של היום כבר מגיע בסטנדרט בוסט (ציר 110מ"מ ומרווח בוץ שיתאים גם לצמיגי פלוס) ואופסט מודרני של 51 מ"מ. יחד עם זאת מדובר בבולם בעל רגליים בקוטר צנוע של 30 מ"מ שכנראה לא יתאים לרכיבה אגרסיבית מדי – אך כאמור זה לא ייעודם של האופניים. לטובה נציין שהבולם הוא בעל אפשרויות כיוון ריבאונד ועצמת דחיסה עד נעילה, פיצ'ר חיוני לכל מי שחובב תקיפת עליות בעמידה.

הגלגלים הם שילוב של נאבות מבית פורמולה וחישוקים מבית WTB מסדרת i23, אלה חישוקים מוכנים להסבה לטיובלס, ברוחב פנימי של 23 מ"מ, עליהם מורכבים אחר כבוד צמיגי WTB ריינג'ר ברוחב 2.25 אינץ' שיושבים עליהם כטיובלס.

מערכת ההילוכים היא שילוב של מעבירי SLX מבית שימנו, וקסטה בעלת 11 הילוכים ביחס שבין 11-46 גלגלי שיניים מבית SunRace – אני מאד אוהב את החשיבה שנעשתה פה, מניסיוני מערכת ה SLX  פשוט עובדת ואילו הבדל היחס בין גלגלי השיניים בקסטות SunRace  הוא מהמוצלחים יותר (36-40-46 לעומת קפיצה לא נעימה של 32-37-46 בגלג"שי הקסטה של שימנו)
הקראנק והציר המרכזי הם מבית FSA  אליהם משודכת פלטה של 30 שיניים אשר קצת מגבילה ברכיבת אספלט מהירה, אבל מוצלחת למדיי לרכיבת שטח לא תחרותית.

המעצורים הם מבית שימנו וזו גם בשורה טובה, אמנם מדובר בסדרה עלומת שם אבל הם נראים דומים למדיי לסדרת הדיאור המוכחת. מוט האוכף, הכידון הרחב (760מ"מ מודרניים ביותר) והסטם הקצר הם מבית קנונדייל ונראים נאים וסולידיים.

בקיצור, האבזור פה אמנם פשוט יחסית אבל מסוג שמראה על יחס טוב של תמורה לכסף.

תיקון, יחס מצויין. 

 

 

סיכום

לטעמינו הטרייל 3 הם אופניים מרשימים מבחינת עלות תועלת. הם נוחים, הם יפים, והם בעליי אבזור פשוט שפשוט עושה את העבודה. כמו כן, תודות לשלדה המעולה יש פה גם פלטפורמה טובה לשדרוגים עתידיים

לעמוד המוצר