ההתחלה


אייבר: עיר האקדחים
ההתחלה הצנועה של אורבאה התחילה בלב העיר הבסקית, סיפור משפחתי בין שלושה אחים: חואן מנואל, מת'או, וקסיימיירו. הם התחילו במכירת אקדחים לממשלות, עם לוגו מעוטר שקרא "OH": אורבאה הרמנוס. בעברית, האחים אורבאה.

מ1880 ל1895
מפעלם של האחים אורבאה היווה מתקן תעשייתי מתקדם במוקד הנשק של אייבר, וחברתם הייתה חלוצה בשימוש בחשמל בייצור כלי נשק.

האחים אורבאה ושות'
בכדי לשקף כראוי את צמיחתה של החברה, זמן קצר לפני סוף המאה ה-19 "האחים אורבאה" שינו את שמם ל"האחים אורבאה ושות'". לאחר שגשוגה של תעשיית הנשק לפני מלחמת העולם הראשונה ובמהלכה, השוק ראה ירידה חדה בביקוש לאקדחים, שכן ההגבלות במלחמה התפשטו ברחבי אירופה. בתגובה, אורבאה השתמשו במומחיות שלהם בצינורות פלדה בכדי לפתח מוצרים לשווקים אחרים.


השארנו את הנשק מאחורינו

אופני אורבאה

עדיין באייבר, האחים אורבאה ושות' עזבו את תעשיית הנשק ב1930, והתקדמו לעידן חדש של אופני אורבאה. על גבו של אלוף טור דה פרנס מריאנו קונארדו, אורבאה זכתה להכרה כמותג אופניים לראשונה.

1934
מריאנו קונארדו ירכיב בסופו של דבר את הבסיס לצוות האופניים הראשון של אורבאה, שהוביל את המותג להיות שם דבר ברחבי אירופה.

1946
בסופה של מלחמת האזרחים הספרדית, אורבאה העסיקה מעל 1,000 אנשים וייצרה כ50,000 אופניים לשנה. בזמנו, המפעל יכל לייצר כל רכיב הכרחי הנדרש בכדי לבנות את האופניים.

VELOSOLEX
עם הירידה בביקוש לאופניים לאחר מלחמת העולם, אורבאה רכשה את זכויות ייצור האופניים החשמליים מ-Velosolex הצרפתית, בכדי לייצר אותם בספרד.

הדלת נפתחת לייסוד קואופרטיב
בשנת 1969, מצבה הכלכלי של ספרד היה עגום, וזה השתקף במצבה הכלכלי של אורבאה. על סף פשיטת רגל, העובדים בחברת אורבאה התאחדו בכדי לרכוש את החברה, ולהקים קואופרטיב.


אורבאה כקואופרטיב מתרחב

מלביה
הקמת הקואופרטיב הפיק חיים חדשים לתוך אורבאה, והגבלות הצמיחה על המפעל באייבר, חייבו את העובדים לבצע מהלך. בקרבת מקום, במרחק של 10 ק"מ, נבנה מתקן גדול ונגיש יותר, בעיר מלביה.

אופני נופש פנטסטיים
השוק החדש של אופני נופש כגון ה"יובנה" ו"פיוריה", עם שולי רווח גדולים, כיוונו מחדש את אורבאה לשנים הקרובות.

עתיד העשור
בסופו של דבר, שנים רבות לאחר מכן, אורבאה חזרה לרכיבה תחרותית, הן על הכביש והן בסייקל-קרוס. החוויות שצברה החברה בזמן זה עיצבה את העתיד הקרוב של המותג.

 

אורבאה מנצחת בגדול במרוצי האופניים הגדולים בעולם

אורבאה בתחרות
שנות ה80 היו עשור המזל של אורבאה. לאחר שנים של קושי, המותג חזר למרוצי האופניים התחרותיים עם אותה התחייבות שנוסדה 50 שנה קודם לכן.

1984
אורבאה חוזרת למרוצים עם נבחרת שמובלת על ידי הקפטנים ג'וקין מוייקה, ופייו רואיז קבאסטני.

1985
שנה לאחר מכן, השיגה אורבאה פריצת דרך משמעותית בחתימתו של פדרו דלגדו וקטיפת הניצחון ב-Vuelta Espana, עם נבחרת ה-Mg-Orbea. שנה לאחר מכן, פדרו דלגדו יגיע לפודיום בטור דה פרנס עם הצבעים המיתולוגיים של סיאט אורבאה.

אופני הרים
עם ההתמקדות בכביש, אורבאה קפצה פתאום לשוק המשגשג של אופני ההרים, עם מוצרים פופולריים הנבנו במיוחד למשמעת החדשה של אופני ההרים.


אופני ההרים החדשים נכנסים לשוק

שינויים חדשים
אופני ההרים החדשים, אשר עוצבו בארצות הברית ונבנו בסין נכנסו לשוק בהצלחה גדולה. כאשר היוו כבר חלק גדול מהייצור של אורבאה, התחייבות למוצרים החדשים והתאמת החברה אליהם הייתה הכרחית.

קרן האופניים של אוסקאדי וצוות אופני ההרים של אורבאה נולדות
הצוות הופך להיות הצלחה, מה שמביא להקמתה של הקרן. עם שותפויות נכונות ואופציות לספונסרים, האתגר של הפיכת אורבאה לבינלאומית הושלם בהצלחה.

אופניים איכותיים
המותגים זאוס, ו-וונטו הצטרפו לאורבאה, וסיפקו אופני הרים, אופני מרוצים, ואופני טרקינג עד שנת 2005. המפעל במלביה ייצר מוצרים ברמת איכות יותר גבוהה, בזמן שהמפעל הפורטוגלי ייצר מוצרים בכמות יותר גדולה. היסודות לקראת המילניום החדש עמדו איתן.


הנשק הסודי של אורבאה: אורקה

"אורבאה אורקה"
אורקה הוא קיצור לאורבאה קרבון, השם שניתן לאופני מירוץ המתקדמים ביותר שאורבאה ייצרה.

אוסקאדי
במשך 20 שנה, אורבאה הייתה בשיתוף פעולה עם קרן אוסקאדי, והובילו יחדיו כמה אגדות בסקיות לפסגת המרוץ המקצועי בעולם. שמות כמו איוון מאיו, סמואל סאנצ'ז, רוברטו לייסקה, איגוי מארטינז וחיימר זובולדיה היו משתתפים קבועים בפודיום של המרוצים הנחשבים ביותר בעולם, והם הביאו את אורבאה איתם.

טריאתלון
האופניים הראשונים של אורבאה המיועדים לטריאתלון, נקראו אורדו. והם סיפקו ניצחונות חשובים לקרייג אלכסנדר בתחרויות האיירון מן בהוואי בשנים 2008 ו2009. בד בבד, פותח המותג אורקה, המציע קסדות המיועדות לטריאתלון, כמו גם הלבשה ותיקים.

הפסגה לזהב
הכוכבים האירו פנים לאורבאה בשנת 2008, כאשר איוון מאיו וחיימר זובולדיה נחלו הצלחה בטור דה פרנס, וסמואל סאנצ'ז השיג את מדליית הזהב באולימפיאדת בייג'ין במרוץ הכביש, ג'וליאן אבלסון השיג את מדליית הזהב במרוץ אופני ההרים כאשר ז'אן כריסטוף פראוד זכה במדליית הכסף באותו מרוץ.

אלמה ואוייז
המורשת של אורבאה במרוצי אופני ההרים התבססה כבר ב1930 מהיזמים המקוריים שלה, והשתקפה כהצלחה מודרנית עם מדליית הזהב והכסף שזכו אבלסון ופראוד מהנבחרת של אורבאה, ביחד עם השיתוף הפעולה הארוך עם אינאקי לחיירטה. ההתחייבות למרוצי אופני ההרים המשיכו עם צוות לונה, וזכייתה של קתרין פנדרל באליפות העולם באוייז, וההצלחה באלמה – כולם היוו ציוני דרך להמשך הצלחתה של אורבאה בתחום אופני ההרים.

בינלאומיות
הצלחה במרוצים לוו בהכרה בינלאומית של המותג בכל שוק בעולם. עיצובים חדשים וחדשניים מאחורי אופניים כגון "ראלון" ו"אוקאם" הבטיחו נוכחות לאורבאה בתחומי הרכיבה החדשים.

חווית אורבאה
אורבאה התרחבו למיזמים חדשים מעבר לעולם ייצור האופניים וכללו אירועים כמו מונגרוס, והמסעות של אורבאה לרוכבים מכל העולם.