Niner RIP 9 RDO 2017

באדיבות מגזין  WE:RIDE
כתב: שחר מיליס
צילום: אילן שחם
רוכב: דימה ריפקין
 
ניינר, פשש איזו חברה! המותג האמריקאי הצעיר יחסית נוסד בסוף 2004 סביב סטייטמנט- 29 או כלום!
כריס סוגיי וסטיב דומאנית נשבעו אמונים זה לזה במורשת  פיתוח והפצת הגלגלים הגדולים עוד שכולם עסקו בזווית הראש הנכונה ביותר על גלגלי 26.

לאורך השנים החברה פיתחה דגמים לכל דיסציפלינות השטח ולכל מטרה, כשלכולם מקבלים את שילוש הניינר הקדוש-
גלגלים בקוטר 29 כמובן, תושבת ייחודית להושבת פקק בירה על הסטם והסלוגן הסגפני “Pedal Damn It” שמזכיר לך כמה אתה
עגלה (במובן החיובי של המילה – מבלי לפגוע בקהילת העגלות).

ובכן לא עוד! אמנם פקק הבירה עדיין שם, וגם הסלוגן על הטופ טיוב, אבל גלגלי ה-29 הם כבר לא קונצנזוס, וניינר נותנים אפשרות בחירה גם בלהיט התורן הלא הוא צמיג ה 27 פלוס (שבסוף גם הוא בקוטר 29 בקירוב).
והפעם על המוקד, אופני 9 RIP החדשים והמעודכנים בגרסת ה-"29 של ניינר.



חלקים בולטים

האופניים שקיבלנו למבחן הגיעו במפרט ה2 STRS- המקורי של היצרן ללא כל שינויים מקומיים.  
האופנים הגיעו עם בולם רוקשוקס מונארך פלוס מאחור ומזלג ליריק 160 מלפנים, כידון רייספייס בקוטר 35 מ"מ ברוחב 760 מ"מ.
חישוקי סטן  FLOW MK3 רחבים וקשיחים עם צמיגי, MAXXIS MINION DHR מלפנים, וARDENT SC 2.4 מאחור.

לחובבי האופטימיזציה, החלפה של שני צמיגים אלו לצמיגים פחות אגרסיביים ומתאימים יותר לקרקע הארצישראלית תחסוך
לפחות 300 גרם במשקל המתגלגל.
על העצירה בלמי שימאנו SLX חזקים ואמינים ומוט כיסא  DROPZONE R בסיסי של KS עם חווט חיצוני (?!) מאכזב.
לא מפרט קצה, ובכל זאת הודות לשלדה הקלה (יחסית) משקל האופניים כולל פדלים עומד על 13.8ק"ג בלבד.


לשלדה מספר פתחים לחווט פנימי של הכבלים אם כי כבל הבלם האחורי ממוקם בחוץ (ללא אפשרות לחווט פנימי) וכבל מוט האוכף גם כן
היה בחוץ בגלל סוג המוט במפרט זה.
התוצאה היא מספר כבלים בולטים החורגים מהנוף הטיפוסי של שלדות קרבון מתקדמות וחבל.


סיכום

ה RIP 9 RDO בגרסת 2017 הם אקורד הכניסה האמיתי של ניינר למועדון האקסקלוסיבי של אופני 29 ארוכי מהלך ליישומי אנדורו עדכניים         
(ה WFO יצאו לפני שה AM עודכן לאנדורו...).
החברים בניינר הצליחו להוציא תחת ידם אופנים המיישרים קו עם הדגמים המובילים בעולם האנדורו 29, עם גאומטריה אגרסיבית מיושמת על מתלה ארוך ועמוק מחד, ומאידך יעילות דיווש, חדות ויכולת תמרון של אופניים קטנים בהרבה.

המתלה כאמור רגיש לכיול ודורש התעמקות ולימוד על מנת להוציא ממנו את המיטב, אך בשורה התחתונה ה Rip החדשים הם אופניים טובים ברמת גימור גבוהה מאוד, משקל מעולה, ובחירת חלקים סבירה לייעודם.
כאלה שייקחו כל רוכב בביטחון רב דרך השטח הטכני/ אגרסיבי מבלי להוציא לו את הנשמה בדרך לשם.